Pro "výhru" stačí jen vyplnit jednoduchý dotazník, sdílet odkaz na sociálních sítích a zadat osobní údaje. Sleva ovšem může přijít velice draho.
Praha - Podvodníci na internetu zkouší znovu uspět se starým trikem. Zákazníky obchodního řetězce Lidl lákají na kupony v hodnotě 1500 korun.
Pro "výhru" stačí jen vyplnit jednoduchý dotazník, sdílet odkaz na sociálních sítích a zadat osobní údaje. Sleva ovšem může přijít velice draho. Lidem mohou začít chodit drahé SMS zprávy (při podobných podvodech v minulosti stála každá téměř 100 korun), do počítače se jim může nainstalovat virus nebo hrozí zneužití osobních údajů.
Podobné kupony, neoprávněně používající i jména dalších řetězců jako Penny, Albert či Tesco, se objevily už předloni. Na první pohled nápadná je už samotná doména, která místo oficiální firemní adresy Lidl.cz používá varianty typu www.lidl-cz.win, předloni šlo dokonce o adresy jako wowloveblog.com nebo czechvo.com.
Během odpovídání na jednoduché otázky typu "Nakupovali jste někdy v Lidlu?" vyskakovaly například nečesky znějící zprávy jako "Jessica z Prague právě obdržela kupon", které mají návštěvníky přesvědčit, že jde o věrohodnou akci s reálnou nadějí na výhru.
Řetězec Lidl se na svém oficiálním facebookovém profilu od soutěže distancoval a varoval zákazníky, aby na falešnou stránku vůbec neklikali. "Ve všech případech jsme podali trestní oznámení na neznámého pachatele, stejně učiníme i v případě aktuální podvodné soutěže," říká mluvčí řetězce Zuzana Holá.
Pravost podobných akcí - zvláště pokud jde o nápadně výhodné slevy - by si lidé měli vždy ověřit na oficiálním webu řetězce. Odradit by je měly také krkolomné internetové adresy, jazykové chyby ("dáreková karta") či různé formy nátlaku ("zbývá posledních 289… 288… 287 kuponů").