neděle 12. července 2020

Cheeseburger u McDonald’s zdražil, cena poprvé překročila 30 korun










Nejoblíbenější produkt fastfoodového řetězce naposledy zdražil v roce 2017. Tehdy cena vzrostla o 16 procent – z 25 korun na 29. Před třemi lety navíc došlo i ke zdražení dalších produktů jako je snackwrap nebo chickenburger.





Za zdražování může rostoucí cena práce a surovin. „Cílem společnosti McDonald’s je nabízet zákazníkům chutné a bezpečné jídlo z kvalitních surovin. Cenu cheeseburgeru jsme navýšili, protože se v průběhu času zvyšovaly vstupní náklady, jako jsou mzdy našich zaměstnanců nebo dodavatelské ceny,” uvedl mediální zástupce společnosti McDonald’s Adam Rapák pro iDNES.cz.
Zdražování jiných produktů ze stálé nabídky se ale tentokrát nekoná. „Další změny v tuto chvíli nemáme v plánu,” dodává Rapák. Minulé zdražení však zákazníky od cheeseburgeru neodradilo. 





„Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald’s, mírné navýšení ceny nebudou naši zákazníci vnímat nijak drasticky. I v rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku. Například první cena cheeseburgeru v ČR – při vstupu na trh před čtvrt stoletím – byla 21 korun. Jedná se tedy o zvýšení ceny o osm korun za 25 let,” uvedla tehdejší tisková mluvčí McDonald’s Zuzana Svobodová v roce 2017.
Společnost McDonald’s působí v České republice od roku 1992. Počáteční cena cheeseburgeru byla 21 Kč, ještě v letech 2006 až 2012 se dokonce držela na hranici 20 Kč. Oblíbený burger nyní poprvé překročil hranici 30 korun.
Graf vývoje ceny cheeseburgeru za posledních dvacet let